I AGF er der sket en del på merchandisefronten de seneste år. Flere produkter og flere salgssteder har været med til at øge omsætningen.
De fleste AGF-fans har nok bemærket, at salget af spilletrøjer og andet AGF-gear har fået et markant løft de seneste år. En del af det kan tilskrives merchandiseansvarlig Rasmus Bjerregaard, som for tre år siden blev ansat for at forbedre merchandisesalget.
– Vi lagde en klar strategi for nogle år tilbage, om at produktudvikle, blandt andet i et tæt samarbejde med Hummel med tøjlinjer og mere casual tøj. Vi har også udvidet, så man nu kan købe merchandise fire forskellige steder under hjemmekampene, siger Rasmus Bjerregaard til AGFFAN.dk
Selvom resultaterne i Superligaen ikke er til en topplacering i øjeblikket, ligger AGF godt med i toppen, når det gælder om at få langet spillertrøjer over disken.
– I forhold til de andre Superliga-klubber er vi rigtig godt med på merchandisefronten. Der er lige et par klubber på Sjælland, der sælger mere, men så kommer vi ind på en tredjeplads, siger Rasmus Bjerregaard til AGFFAN.dk
Han påpeger desuden, at de lytter til inputs fra fans, som de næsten dagligt får henvendelser fra.
Skriv et svar