Der har været mange Aarhus-historier i AGF gennem tiden, hvor man bare må tage sig til hovedet.
Hvem husker ikke den sagnomspundne episode, hvor AGF’s daværende direktør Frank Heskjær, der iøvrigt siden har fået sig et bijob som DJ i det aarhusianske natteliv, talte over sig på et toilet på en rasteplads. Næste dag kunne man læse i Århus Stiftstidende, at AGF havde en fyreseddel klar til Poul Hansen, der skulle erstattes af Søren Åkeby.
Men de tider, hvor hver en lille nyhed omkring AGF dukkede op i pressen inden offentliggørelsen, er helt forbi. Det har været en prioritet for AGF’s nye direktør, Jacob Nielsen.
– Jeg har testet det. Da vi skulle offentliggøre signingen af Helgi Danielsson var der 11 personer i klubben, der kendte til det i over en uge, inden vi offentliggjorde det. Og der var ikke nogen fra den lokale presse, der hørte om det. Det gav mig en vis tryghed, og det gjorde det i øvrigt også, at ingen vidste det, da jeg selv blev ansat. Så det der med galehuset? Der går altid rygter og alt muligt, men jeg har ikke set Århus Stiftstidende komme ud med noget. Men deres journalister står der jo hver eneste dag på sidelinjen til træningen. Det er klart, at det giver en nemmere vej til historien, når både JP Aarhus og Stiften står der hver dag. Vi er den klub, der bliver fulgt mest, for det sker ikke på samme måde i København. Der står ingen lokalaviser; der er måske Ekstra Bladet og BT, men de er der ikke på samme måde, siger Jacob Nielsen til Clasico.dk.
Det har været tydeligt denne sommer, hvor ingen medier har gennemskuet AGF’s indkøb af blandt andet Josip Elez og Ahmed Yasin.